[Bila Kepala Otak Penuh Hasutan]

Saturday, April 25, 2009

Ringan dan Jauh

Izinkan aku berlari
jauh........

melanggar tiap norma yang ditetapkan untuk aku penuhi
aku mahu pecahkan dinding penghalang revolusi mindaku
dan beralih pada satu dunia utopia;

di mana aku tak perlu gundah tika mengorak langkah tari
tidak perlu melatah tika melafazkan dialog pentasku
tidak gusar melagukan simfoni sendah alam
aku tidak bisa memikirkan celahan resah
melainkan semua yang aku sedang lakukan ketika itu

kerana pada saat ini, ada beban di bahuku
yangs eering menekan aku ke bawah
tapi tidak pernah menarik aku ke atas
oh beban,
izinkan aku berlari
ringan dan jauh....

No comments:

[Pasal Aku]

My photo
Aku seekor kucing putih, bermata putih, duduk di atas satu batu hitam di malam yang gelap gulita. Siapa yang tak nampak aku?