[Bila Kepala Otak Penuh Hasutan]

Thursday, April 23, 2009

Lolly-Pop!

Dahaga. Bungkus milo ais di mapley berdekatan. Melangut di kaunter sebelum sedar dipandang tajam. Ah! Pipi memerah~

Janganlah pandang-pandang menggoda begitu. Tak biasa aku direnung sebegitu berani. Senyuman nakal kamu, ehhe, buat aku tak tentu.

Aku pandang kiri, kanan dan belakang. Mana tahu aku cuma dihimpit perasan. Tapi tidak. 'Apa kamu sedang pandang aku?' Bagai gemaan listrik, monolog-ku dibalas pantas oleh anggukan-mu.

Sudah tiba masa aku pula memula langkah. Aku rapatkan diri kepadamu. Kau tersenyum manis dan membisikkan sesuatu ke telinga kananku.

'Aku kepingin di-hisap'

Boink!

No comments:

[Pasal Aku]

My photo
Aku seekor kucing putih, bermata putih, duduk di atas satu batu hitam di malam yang gelap gulita. Siapa yang tak nampak aku?