[Bila Kepala Otak Penuh Hasutan]

Saturday, April 25, 2009

Drama

Yang indah itu bila kau berbicara. Sebab suara-mu ibarat lagu-lagu yang mengangkat aku ke alam fantasi. Pada aku, itu mengghairahkan.

Yang buruk itu bila kau tak endahkan aku. Kau buat aku ternanti-nanti akan panggilanmu kerana aku teringin sekali mendengar suaramu.

Yang indah itu bila kau tersenyum setiap kali bertemu aku. Percikan sinar dari pandangan matamu meruntun hati-ku yang rawan dan buat aku lupa aku tiada panggilan darimu. Oh, kamu memanggil aku hanya melalui pandangan-mu.

Yang buruk itu bila kau sekadar memandangku tapi tidak menegur aku kerna waktu itu sedang sibuk bersama dengan rakan-rakanmu. Adakah kau malu jika dilihat bersama aku?

Yang indah itu bila malam-malamku dihiasi dengan mimpi-mimpi di mana kau dan aku watak romantissnya. Kita berdua melayari bahtera asmara, hanya suka tiada duka.

Yang buruknya bila aku terjaga keesokan pagi dengan hanya memeluk bantal dan bukan kamu.



Yang lebih buruknya bila aku sedar yang aku hanya hidup dalam drama yang aku cipta sendiri.

Drama!

Drama!

Drama!

No comments:

[Pasal Aku]

My photo
Aku seekor kucing putih, bermata putih, duduk di atas satu batu hitam di malam yang gelap gulita. Siapa yang tak nampak aku?